Over ons

SIRE, Stichting Ideële Reclame is een onafhankelijke stichting. Opgericht in 1967 door de gezamenlijke communicatiebranche. Met behulp van campagnes brengen we maatschappelijke onderwerpen onder de aandacht van het Nederlandse publiek, opinieleiders en besluitvormers.

SIRE wil mensen wakker schudden, aanzetten tot nadenken, lastige zaken bespreekbaar maken, het debat aanjagen en mensen in beweging krijgen. Hen laten beseffen dat sommige kwesties die weinig of geen aandacht krijgen, dit wel verdienen.

Met haar campagnes wil SIRE de maatschappij een beetje mooier maken. SIRE is onafhankelijk en heeft geen banden met de Rijksoverheid.

HET ALGEMEEN BESTUUR

Het Algemeen Bestuur bestaat uit een groep onafhankelijke denkers uit de communicatiebranche die hun vakkennis, ervaring en netwerk inzetten. Zij zijn werkzaam bij bureaus (reclame, PR, digital, social, onderzoek), adverteerders, exploitanten of productiemaatschappijen. Bestuursleden zijn niet de makers van de campagne, wel verantwoordelijk voor de keuze van de SIRE thema’s en deel uitmakend van de projectgroep die de campagnes realiseert. Een bestuurslid wordt benoemd voor een termijn van 4 jaar. Alle bestuursleden verrichten hun werkzaamheden voor SIRE 100% onbezoldigd.

HISTORIE SIRE

Geïnspireerd door de Amerikaanse Advertising Council werd op 30 augustus 1967 de Stichting Ideële Reclame officieel opgericht door Frits Baylé, Louk van Haastrecht, Henny Janssen, Jos Kluiters, Paul Mertz en Joop Roomer. De eerste SIRE campagne verscheen in 1967: “Man lag 5 dagen dood in woning.” Een oproep tot meer medemenselijkheid

Maak jouw eigen website met JouwWeb