Donateurs
In 2013 is de ‘SIRE Club van 14’ opgericht. Dit zijn iconische Nederlandse ondernemingen die geworteld zijn in de samenleving en als adverteerder een maatschappelijke verantwoordelijkheid hebben. De leden van de ‘SIRE Club van 14’ hebben zich gecommitteerd om langdurig een donatie te doen. De Club komt 1 à 2 keer per jaar bij elkaar en laat zich inspireren door een aansprekende gastspreker. Inmiddels hebben zich 16 ondernemingen aangesloten. Naast de ‘SIRE Club van 14’ wordt SIRE ondersteund door een groep van circa 80 donateurs
-
Accell Group N.V.
-
Akzo Nobel
-
Amersfoortse Verzekeringen / ASR
-
ANWB
-
APPM
-
ASN Bank
-
Bacardi Nederland B.V.
-
Beiersdorf N.V.
-
Beter Bed
-
Blokker Holding
-
BOL.com
-
Born05
-
BVA Bond van Adverteerders
-
Brand & Business Architects
-
CapGemini
-
Coca-Cola Nederland
-
Danone
-
Koninklijke De Kuyper
-
De Nederlandse Bank
-
Delta Lloyd
-
Dr. Oetker
-
Egotribe
-
E.ON Benelux
-
ENECO
-
Essent
-
Exterion Media B.V.
-
Financieel Dagblad
-
HAK B.V.
-
Hewlett Packard
-
Holland Casino
-
Intergamma
-
Interpolis
-
Jumbo
-
KLM
-
Koninklijke Peijnenburg
-
Konkinklijke Auping
-
KPMG
-
LEGO
-
Leidse Onderwijs Instellingen B.V.
-
Louwman Parqui
-
Mc Donalds
-
Mindshare
-
N=5
-
NDP Nieuwsmedia
-
Nederland Instituut voor Beeld en Geluid
-
Nestlé Nederland B.V.
-
OMD
-
Pepsico
-
PLUS Retail
-
Pon's automobielhandel
-
Procter & Gamble
-
Rabobank
-
Randstad
-
Renault Nederland
-
Royal Bank of Scotland
-
RTL Nederland
-
Saatchi & Saatchi
-
SBS6
-
SHELL
-
SNS Bank N.V.
-
STARCOM
-
T-Mobile
-
Van Lanschot Bankiers
-
Vodafone
-
Winkelman Van Hessen
-
Ziggo
KAN IEDEREEN IDEEËN AANDRAGEN?
Ja, dat kan. Alle voorstellen voor campagnes komen op een longlist en worden eens per jaar besproken door het bestuur. Wanneer een thema uitgekozen wordt, wordt het onderwerp getoetst om te kijken of dit daadwerkelijk een onderwerp is voor een SIRE-campagne.
Bij het kiezen van een thema voor een nieuwe SIRE-campagne laat het bestuur zich leiden door deze criteria:
- het onderwerp moet maatschappelijk relevant zijn
- het mag geen politieke of godsdienstige achtergrond hebben
- het moet geschikt zijn voor massacommunicatie
- het moet geaccepteerd kunnen worden door de media
- het mag geen directe leden- of fondsenwerving beogen
- het moet met algemene stemmen aanvaard worden door het bestuur
- er mogen geen publiciteitsfondsen en middelen voor het onderwerp beschikbaar zijn
Maak jouw eigen website met JouwWeb